Uuva Cloud
Miten luon uuden tuotteen?
Miten luon uuden tuotteen?
Tuoterekisteristä näet kaikki tuotteet, jotka olet tallentanut. Pystyt myös lisäämään, muokkaamaan ja poistamaan tuotteita.
Tuoterekisteristä löytyy hakutoiminto, jolla voita hakea tiettyjä tuotteita tuoteryhmän, koodin tai selitteen perusteella.
Uuden tuoteryhmän luonti
Tuotteita voidaan ryhmitellä asettamalla niitä tuoteryhmiin. Kun tuotteesi ovat lajiteltu erilaisiin tuoteryhmiin, mahdollistaa tämä tuotteiden lisäämisen laskuille ja raporteille ryhmien perusteella. Tuoteryhmien avulla helpotat laskujen luomista ja mahdollistat tuoteryhmäkohtaisen raportoinnin.
Tuotteen luonti – ”Uusi tuote”
Tuoteryhmä (pakollinen)
Aloita tuotteiden luominen " Lisää uusi tuote"-painikkeen kautta. Jotta voit luoda tuotteita, tulee tuotteita varten luoda ensin tuoteryhmä ( esimerkiksi "kahvit") , jonka alle tuote/tuotteet kuuluvat ( esimerkiksi "kahvikupit", "kofeiiniton kahvi" jne).
Voit luoda tuoteryhmiä joko suoraan uuden laskun luonnin kautta tai "selaa tuoteryhmiä"-painikkeesta oikeasta yläreunasta.
Koodi (pakollinen)
Laskuriville näkyviin tuleva, itse määriteltävissä oleva, koodi. Koodilla määritellään se, mille kirjanpidon myyntitilille kyseinen myyntilasku halutaan ohjata.
Jos sinulla on useampi tuoteryhmä, jokaisella tuoteryhmällä on oltava oma koodinsa.
Selite
Laskuriville näkyviin tuleva selite, joka kertoo mitä kyseinen laskurivi koskee, esimerkiksi ”kahvikuppi”.
Vapaa teksti
Voit määritellä tuotteelle vapaaehtoisen muistiinpanon (huom! teksti ei näy laskulla).
A-hinta (pakollinen)
Tuotteen/palvelun kappalehinta.
Laatu
Laatu voi olla kappale (kpl), tunti (h) yms.
ALV-tunnus (pakollinen)
Valitse pudotusvalikosta verokanta.
Hankintahinta
Hinta, jolla olet hankkinut tuotteen.
Varastotilanne
Varastotilanteella voit ylläpitää varaston saldoa kyseiselle tuotteelle. Varastotilanne päivittyy, kun lasku on avoinna, maksettu tai perinnässä.
Voit ylläpitää varastotilannetta manuaalisesti plus- ja miinus-merkein. Jos esimerkiksi varastotilanne Uuva Cloudissa näyttää 90, mutta todellisuudessa sinulla on tuotetta varastossa vain 50 kpl, voit päivittää varastotilanteen kirjoittamalla -40.
Et siis voi ”resetoida” varastotilannetta 90 > 50, vaan sinun pitää hoitaa se laittamalla -40 (90-40=50).
Usein kysyttyä Uuva Cloudista
Katso alta vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin Uuva Cloudiin liittyen. Mikäli et löydä vastausta sinua askarruttavaan kysymykseen, olethan yhteydessä asiakastukeemme.
Käyttöönotto
Kenelle Uuva Cloud sopii?
Uuva Cloud sopii kaiken kokoisille yrityksille. Järjestelmä on suunniteltu skaalautumaan niin pienten kuin isojen yritysten tarpeisiin.
Uuva Cloud sisältää kaiken tarvittavan, jotta laskutus sujuu mahdollisimman jouhevasti ja peruspaketti riittääkin suureimmalle osalle yrityksiä. Olemme kuitenkin erikoistuneet myös räätälöimään vaativiakin ratkaisuja isojen yritysten tarpeisiin.
Mitä Uuva Cloudin käyttö maksaa?
Voit ottaa käyttöösi joko Basic tai Pro-palvelutason, joita molempia voit kokeilla ensimmäiset 30 vuorokautta ilman kuukausimaksua.
Kuukausilaskutuksella Basic-taso maksaa 8,99€ ja Pro-taso 11,99€.
Vuosilaskutus on Basic-tasolla 89,99€/kk ja Pro-tasolla 99,99€/vuosi. Vuosilaskutuksella saat alennusta, jolloin hinnaksi Basicille jää 7,50€/kk ja Pro:lle 8,33€/kk.
Katso tarkempi transkaktiomaksujen hinnasto täältä!
Voiko Uuva Cloudin integroida muihin järjestelmiin?
Kyllä, olemme integroineet Uuva Cloudin onnistuneesti jo monelle asiakkaalle, useisiin eri järjestelmiin. Palvelumme ovat lähtökohtaisesti hyvin integroitavissa.
Mikäli sinulla on lisää kysyttävää järjestelmien yhteensopivuudesta, otathan yhteyttä myyntiin.
Sopiiko Uuva Cloud kevytyrittäjälle?
Palvelun käyttö vaatii y-tunnuksen, joten puhtaasti kevytyrittäjälle ei sen takia ole sopivin ratkaisu.
Minulla on jo laskutuspalvelu, kuinka helppoa on vaihtaa se Uuva Cloudiin?
Vanhojen tietojen tuominen ja sitä kautta palvelun vaihtaminen Uuva Cloudiin on varsin helppoa! Voit tuoda Cloudiin niin asiakkaat kuin tuoterekisterinkin, järjestelmässä on "Tuo" välilehti jonka kautta voi importata haluttuja tietoja.
Uuva Cloudin käyttö
Onko lähetettävien laskujen määrässä rajoituksia?
Missä muodossa voin lähettää laskuja?
Pystynkö vastaanottamaan laskuja Uuva Cloudin kautta?
Minulla on kysyttävää Uuva Cloudin käytöstä. Miten saan yhteyden asiakastukeen?
Jos sinulla on jo käytössä Uuva Cloud-palvelu, voit ottaa sen kautta suoraan yhteyttä asiakaspalveluun. Jokaisen laskusi kohdalla on yhteydenotto-painike, joten asian selvittäminen on helppoa.
Muussa tapauksessa lähetä sähköpostia asiakaspalvelu@uuva.fi.
Voinko päivittää itse yritykseni muuttuneita tietoja?
Voinko käyttää Uuva Cloudia mobiililla?
Millainen on Uuva Cloudin tietoturva?
Ohjelmistoteknisesti käytämme uusimpia ratkaisuja, tietoturva pystytään täten pitämään aina ajan tasalla.
Tietoturva on meille prioriteetti ja se onkin erittäin hyvällä tasolla.
Voinko luoda yritykseni tilille useamman käyttäjän?
Kyllä se onnistuu asiakaspalvelun kautta! Eli ota yhteyttä asiakaspalvelu@uuva.fi.
Voinko tarkistaa asiakkaani luottotietojen tilanteen itse?
Kyllä, yritysluottotiedot voi tarkistaa aina tarvittaessa, mutta henkilöluottotiedoissa tarvitset henkilön itsensä luvan.
Henkilöluottotiedoissa on tiukka sakko- ja jopa oikeudellinen uhka jos niitä käyttää väärin, Vastuu on aina käyttäjällä. Henkilöluottotietoja tarkistaessasi valitse Uuva Cloudissa peruste, miksi tarkistat tietoja.
Laskurahoitus, maksuvalvonta ja perintäpalvelut
Mitä on laskurahoitus?
Laskurahoitus tarkoittaa, että saat rahoitusta asiakkaillesi lähetettäviä riidattomia myyntilaskuja vastaan. Käytännössä rahoitusyhtiö siis ostaa myyntilaskusi tai tarjoaa sinulle luottoa, jossa myyntisaatavasi ovat vakuutena. Lue lisää laskurahoituksesta täältä!
Voit täyttää laskurahoitushakemuksen Uuva Cloud palvelussa ja mikäli se hyväksytään, saat käyttöösi limiitin sovitulla summalla. Voit itse valita, mitkä laskut haluat rahoittaa.
Miten voin saada laskurahoitusta?
Miten Uuva Cloud valvoo, että saan rahat lähettämistäni laskuista?
Mitä voin tehdä, jos asiakas ei maksa laskua?
Tällöin prosessi nimeltä maksuvalvonta astuu kuvioihin. Jos sinulla on käytössä Uuva Cloud Pro, ei sinun tarvitse tehdä itse mitään tai huolehtia saataviesi kotiuttamisesta, vaan maksumuistutukset, sekä tarvittaessa perintä, hoituvat automaattisesti.
Lue lisää nitä tehdä, jos asiakas ei maksa laskua!
Onko maksamattomat laskut pakko laittaa perintään?
Ei, voit estää laskun etenemisen perintään.
Annamme mielellämme lisätietoa laskutuspalvelusta sekä muista laskun elinkaaren hallintaan liittyvistä palveluistamme.
Ota yhteyttä