Uuva Cloud
Allt du behöver för enkel fakturering
Uuva Cloud - småföretagares bästa vän
Enklare än så här blir det inte att fakturera! Uuva Cloud är en lösning för faktureringshantering för småföretag. Uuva Cloud erbjuder sinnesro att fakturorna kommer att tas om hand till slutet och inte förblir öppna för alltid i faktureringslimbo. Använd faktureringstjänsten Uuva Cloud och låt oss se till att du får pengarna till ditt konto inom deadline. Hos oss kan du få allt du behöver under ett tak - billigt, men med förstklassig service!
Uuva gör din verksamhet ännu mer lönsam genom att ta hand om hela faktureringsprocessen, från vidarebefordran av fakturor till reskontrabevakning, påminnelse- och inkassoåtgärder samt fakturafinansiering.
💡 Läs även de vanligaste frågorna om implementering och användning av Uuva Cloud.
💡Lär känna funktionerna i Basic- och Pro-nivåerna och prislistan
Du fokuserar på att växa ditt företag och vad som är viktigt för dig.
Lätt att sätta upp
Att implementera tjänsten är enkelt, du väljer bara den servicenivå du vill ha och fyller i ditt företags information. Du kan börja skapa fakturor direkt. Efter att du har skickat fakturan behöver du inte göra något mer, vi ser till att du får pengarna till ditt konto inom deadline.
👉 Du kan använda tjänsten med några få klick på en knapp.
👉Prova i 30 dagar gratis hur UUVA CLOUD underlättar ditt företags fakturering!
Välj det paket du vill ha nedan och starta en gratis provperiod direkt, utan komplicerade aktiveringsprocesser. Under testperioden betalar du endast transaktionsavgifterna för de fakturor du skickar.
Provperioden kräver inte att du anger kreditkortsinformation.
Uuva Cloud paket
Basic
- Fakturering
- Produkt- och kundregister
- Schemalagda och återbetalningsfakturor
- Rapporter och statistik
8,99
€/månad
Populäraste
Pro
- Fakturering
- Produkt- och kundregister
- Schemalagda och återbetalningsfakturor
- Rapporter och statistik
- Betalningskontroll
- Automatiska betalningspåminnelser
- Fakturafinansiering
Kolla in hela listan över tjänster
11,99
€/månad
Våra kunder berättar för oss
Vi uppskattar att våra behov noggrant granskades så att Uuva kunde skapa en tillräcklig förståelse för vår verksamhet. Systemet kan anpassa sig till vår komplexa helhet och samarbete är viljestyrkan för att lösa våra utmaningar.
Maarit Helander, Talliosake
Uuva hjälper till på alla områden i Asuntoneuvoya, vilket möjliggör trovärdiga betalningspåminnelser och inkassofunktioner.
Mikko Finne, Suomen Asuntoneuvoja Oy
Vi letade efter en flexibel, företagarvänlig lösning för repatriering av fordringar och vi fick en från Uuva.
Jouni Varpelaide, Wanha Satama Interactive Oy
Vanliga frågor om Uuva Cloud
Se nedan för svar på vanliga frågor om Uuva Cloud. Om du inte hittar svar på frågan som stör dig, vänligen kontakta vår kundsupport.
Introduktion
Vem passar Uuva Cloud för?
Uuva Cloud passar företag av alla storlekar. Systemet är utformat för att skala för att möta behoven hos både små och stora företag.
Uuva Cloud innehåller allt som behövs för att faktureringen ska fungera så smidigt som möjligt och grundpaketet räcker för de flesta företag. Men vi är också specialiserade på att skräddarsy även krävande lösningar för stora företags behov.
Vad kostar användningen av Uuva Cloud?
Du kan använda antingen Basic- eller Pro-servicenivån, båda kan du prova under de första 30 dagarna utan en månadsavgift.
Med månatlig fakturering kostar Basic-nivån €8,99 och Pro-nivån kostar €11,99.
Årlig fakturering är €89,99/månad på grundnivå och €99,99/år på proffsnivå. Med årlig fakturering får du rabatt, vilket lämnar priset för Basic på 7,50 €/månad och Pro på 8,33 €/månad.
Se en mer detaljerad prislista över transaktionsavgifter här!
Kan Uuva Cloud integreras med andra system?
Ja, vi har redan framgångsrikt integrerat Uuva Cloud för många kunder, i flera olika system. Våra tjänster är i grunden mycket integrerbara.
Om du har fler frågor om systemkompatibilitet, vänligen kontakta försäljningen.
Är Uuva Cloud lämpligt för lättföretagare?
Användningen av tjänsten kräver ett y-id, så det är inte den lämpligaste lösningen för en rent lättföretagare.
Använder Uuva Cloud
Finns det några begränsningar för hur många fakturor som kan skickas?
I vilket format kan jag skicka fakturor?
Kan jag ta emot fakturor via Uuva Cloud?
Jag har en fråga om att använda Uuva Cloud. Hur kan jag kontakta kundsupport?
Om du redan använder tjänsten Uuva Cloud kan du kontakta kundtjänst direkt genom den. Var och en av dina fakturor har en kontaktknapp, så det är lätt att ta reda på det.
Skicka annars ett mejl till asiakaspalvelu@uuva.fi.
Kan jag uppdatera mitt företags ändrade information?
Kan jag använda Uuva Cloud på mobilen?
Hur är Uuva Clouds datasäkerhet?
När det gäller mjukvaruteknik använder vi de senaste lösningarna, så informationssäkerheten kan alltid hållas uppdaterad.
Datasäkerhet är en prioritet för oss och den är på en mycket bra nivå.
Kan jag skapa mer än en användare för mitt företagskonto?
Ja, det kan göras genom kundtjänst! Det vill säga kontakta asiakaspalvelu@uuva.fi.
Kan jag kontrollera min kunds kreditstatus själv?
Ja, företagskredituppgifter kan kontrolleras närhelst det behövs, men för personlig kreditupplysning behöver du tillstånd av personen själv.
Personlig kreditinformation medför stränga böter och till och med juridiskt hot om den missbrukas, användaren är alltid ansvarig. När du kontrollerar personlig kreditinformation, välj anledningen till att du kontrollerar informationen i Uuva Cloud.
Fakturafinansiering, betalningsbevakning och inkassotjänster
Vad är fakturafinansiering?
Fakturafinansiering innebär att du får finansiering mot obestridda försäljningsfakturor som skickas till dina kunder. I praktiken köper därför finansbolaget din försäljningsfaktura eller erbjuder dig kredit där dina försäljningsfordringar är säkrade.
Du kan fylla i en fakturafinansieringsansökan i Uuva Cloud-tjänsten och om den godkänns kommer du att kunna använda gränsen med det överenskomna beloppet. Du kan välja vilka räkningar du vill finansiera.
Hur kan jag få fakturafinansiering?
Hur övervakar Uuva Cloud att jag får betalt för de fakturor jag skickar?
När kunden betalar räkningen överförs pengarna till ditt konto direkt.
I Basic-versionen övervakar användaren själv om fakturan är betald eller inte.
När Pro-versionen är i bruk, om kunden inte betalar, startas en automatiserad process genom betalningsanmärkningar och inkasso.
Vad kan jag göra om kunden inte betalar fakturan?
I det här fallet kommer en process som kallas betalningsövervakning in i bilden. Använder du Uuva Cloud Pro behöver du inte göra något själv eller oroa dig för att ta hem dina fordringar utan betalningspåminnelser och vid behov inkasso hanteras automatiskt.
Måste du lägga obetald fakturorna i inkasso?
Nej, du kan förhindra att fakturan går vidare till inkasso.
Vi tillhandahåller gärna ytterligare information om faktureringstjänsten och våra andra tjänster relaterade till hanteringen av fakturans livscykel.
Ta kontakt