Uuva Perintä

Laadukas ja ammattimaisesti toteutettu perintäpalvelu vähentää sinun työkuormaasi

Ammattitaidolla ja asiallisesti hoidettu perintäpalvelu välttää hyvin usein hitaat ja suuria kustannuksia aiheuttavat oikeusprosessit.

Pyrimme aina hyvään ja rakentavaan yhteistyöhön toimeksiantajiemme ja velallisasiakkaiden kanssa. Näin pääsemme kaikkia osapuolia tyydyttävään lopputulokseen mahdollisimman joustavasti ja nopeasti. Velallinen voi aina kääntyä puoleemme ja kysyä neuvoa asioidensa hoitamiseksi.

Perimisprosessimme on täysin läpinäkyvää sekä toimeksiantajalle että velalliselle. Uskomme tämän auttavan löytämään molempien osapuolten kannalta parhaimman maksuratkaisun. Uuva Perintä -palvelu täyttää aina kaikki alan vaatimukset kaikilla tasoilla.

Miksi maksumuistutusten lähettäminen ja perintä kannattaa ulkoistaa?

Asikkaidesi motivaatio maksaa paranee

Asiakkaasi maksumotivaatio on suurempi perintätoimiston myötä

Ajansäästö

Säästät työaikaa, kun usein hankala maksuvalvonta on ulkoistettu

Säästät rahaa

Säästät rahaa muistutusten lähetyskustannuksissa

Kotiutat rahat nopeammin tilillesi

Sinulla on mahdollisuus kotiuttaa rahat nopeammin ja varmemmin tilille

Uuvan perintäprosessin arvolupaukset

Läpinäkyvyys


  • Perintäpalvelut eivät sisällä vuosi- tai kuukausimaksua
  • Sopii kaiken kokoisille yrityksille
  • Täysin läpinäkyvä perimisprosessi

Ihmisläheisyys


  • Tavoitteenamme on aina hyvä asiakaskokemus molemmille osapuolille
  • Asiantuntevan henkilöstömme täysi tuki neuvoa vaativissa tilanteissa
  • Asiakkaidesi maksumoraali paranee

Tehokkuus


  • Omien toimeksiantojesi reaaliaikainen seuranta ja hallinnointi
  • Automatisoitu palvelumme minimoi manuaalisen työn

Uuvan perintäprosessin arvolupaukset

Läpinäkyvyys


  • Ei vuosi- tai kuukausimaksua
  • Sopii kaiken kokoisille yrityksille
  • Täysin läpinäkyvä perimisprosessi

Ihmisläheisyys


  • Tavoittaanamme on aina hyvä asiakaskokemus molemmille osapuolille
  • Asiantuntevan henkilöstömme täysi tuki neuvoa vaativissa tilanteissa
  • Asiakkaidesi maksumoraali paranee

Tehokkuus


  • Intuitiivinen käyttöliittymä
  • Omien toimeksiantojesi reaaliaikainen seuranta ja hallinnointi
  • Automatisoitu palvelumme minimoi manuaalisen työn

Perintäpalvelut – Esimerkki yritysperinnän etenemisestä

  • Laskun eräpäivä

    Alkuperäinen lasku jää maksamatta eräpäivään mennessä.

  • Muistutus

    Ellei maksusuoritusta ole saatu, lähetetään maksumuistutus yleensä seitsemän arkipäivän sisällä eräpäivästä tapauskohtaiset tarpeet ja asiakkaan etu huomioiden.

  • Maksuvaatimus

    Yrityksille ei ole erikseen perintälaissa määrätty aikaa maksuvaatimuksen lähettämiselle. Lähetämme ensimmäinen perintäkirjeen eli maksuvaatimuksen velalliselle yleensä seitsemän arkipäivän sisällä erääntyneestä maksumuistutuksesta. Ensimmäisessä perintäkirjeessä yritysvelalliselle annetaan maksuaikaa seitsemän vuorokautta.

  • Tratta

    Ellei velallinen maksa määräajassa, lähetämme toisen, trattauhkaisen maksuvaatimuksen, jossa maksua vaaditaan heti.

  • Protestointi

    Ellei velallinen vieläkään maksa, saatava protestoidaan. Saatavan protestoija on aina Uuva Oy. Ennen protestointia asiakaspalvelumme pyrkii olemaan yhteydessä velalliseen ja kertomaan siitä aiheutuvista seurauksista.

  • Oikeudellinen perintä

    Protestoinnin jälkeen saatava siirretään Uuva Oy:n arvion perusteella oikeudelliseen perintään.

  • Jälkiperintä

    Jälkiperinnän toimenpiteet koskevat vain henkilöyhtiöitä.

Perintäpalvelut – Esimerkki kuluttajaperinnän etenemisestä

  • Laskun eräpäivä

    Alkuperäinen lasku jää maksamatta eräpäivään mennessä.

  • Muistutus

    Kuluttajaperinnässä laskun eräpäivän ja huomautusvälin on oltava 14 päivää.

  • 1. Maksuvaatimus

    Ensimmäinen perintäkirje eli maksuvaatimus lähetetään velalliselle, jos (1) maksumuistutuksesta on kulunut vähintään 14 päivää; (2) emme ole saaneet vielä maksusuoritusta. Maksuvaatimuksessa kuluttajavelalliselle annetaan maksuaikaa 12 vuorokautta.

  • 2. Maksuvaatimus

    Ellei velallinen ole sopinut maksusta tai maksa määräajassa, lähetämme toisen maksuvaatimuksen, jossa on myös maksuaikaa 12 vuorokautta. Tarvittaessa olemme velalliseen yhteydessä myös puhelimitse.

  • Oikeudellinen perintä

    Ellei velallinen vieläkään maksa tai ole sopinut maksusta, saatava siirretään Uuva Oy:n tekemän arvion perusteella oikeudelliseen perintään.

  • Jälkiperintä

    Mikäli velallisen maksukyky on huono, eikä oikeudelliseen perintään ole järkevä sillä hetkellä ryhtyä, siirrämme saatavan jälkiperintäämme. Jälkiperinnässä Uuva Oy jatkaa saatavan perintää huolehtien myös velan vanhentumisen katkaisemisesta. Velallisen maksukyvyn myöhemmin parantuessa aloitamme oikeudellisen perinnän.

Asiakkaidemme suusta

Uuva Perintä Hurrikaanit

Kim Heino / Hurrikaanit Ympäristöhuolto Oy

”Uuva on kotimainen yritys ja tämä vaikutti perintäfirman valintaamme. Saamamme palvelu on ollut henkilökohtaista, jolloin asioiden hoito on ollut helppoa, vaivatonta ja aikaa säästävää. Myös asiakasportaali on helpottanut maksujen reaaliaikaista seurantaa, jolloin mahdolliset päällekkäisyydet on estetty. Lisäksi olemme saaneet henkilökohtaista ja asiantuntevaa neuvontaa erilaisissa perintätapauksissa.”

Uuva Perintä Confetti

Petri Tuomela / Confetti Oy

”Uuva valikoitui perintätoimistoksemme kustannustehokkaan perintäsysteeminsä vuoksi. Aiemmin pienten viivästyslaskujen perintä oli kohtuuttoman kallista ja perinnästä saatu hyöty hyvin huono. Läpinäkyvä perintäprosessi on selkeä ja helppo asiakkaalle. Nyt jopa pienetkin perintätoimeksiannot ovat kustannustehokkaita tehdä. Yhteydenpito Uuvan kanssa on myös helppoa ja joustavaa.”

Usein kysyttyjä kysymyksiä


Kiinnostuitko?

Annamme mielellämme lisätietoa perintäpalvelusta sekä muista laskun elinkaaren hallintaan liittyvistä palveluistamme. Ota yhteyttä meihin alla olevalla yhteydenottolomakkeella tai soittamalla myyntiimme numeroon 020 721 84 96.

Haluatko kuullaa lisää Uuva Perinnästä? Jätä yhteystietosi alla olevalla lomakkeella.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Tilaa uutiskirje!

Myynti

 

Robin Baarman, myyntipäällikkö

robin.baarman(at)uuva.fi

050 593 5773

Rainer Komi, myyntipäällikkö

rainer.komi(at)uuva.fi

044 767 1448

 

myynti@uuva.fi

020 721 84 96

Myyntimme palvelee sinua arkisin klo 9.00–16.00.

020 -yritysnumeroihimme soitettaessa puhelun hinta on 8,28 snt/puhelu.

Asiakaspalvelu

 

asiakaspalvelu@uuva.fi

09 4134 5151

Asiakaspalvelumme palvelee sinua arkisin klo 9.00–16.00.